Vytvořím robota, který to udělá za vás, váš nákupčí vám poděkuje a vy ušetříte
Automatizace objednávek uvolní vašemu nákupčímu ruce. Může dělat smysluplnější činnosti, než klikat objednávky. To přenechte robotovi.
Ušetříte až 70% nákladů, času a eliminujete chybovost.
Pan Petr, obchodní manažer e-shopu MojeDílna.cz se na mě obrátil s prosbou o vyřešení problému s objednáváním zboží u dodavatelů, kteří neposkytují žádné napojení.
Napojení jejich ERP systému Pohoda na dodavatele zajišťovala firma Bhit, která vytvořila systém, pro automatickou tvorbu objednávek.
Jak ale vytvořit napojení, když dodavatel žádné neposkytuje?
Zde jsem do procesu vstoupil já. S firmou Bhit jsme vytvořili řešení, kdy nebylo nutné měnit stávající stav tvorby objednávek.
Systém jednoduše vytvořil objednávky v xml souboru a uložil je na server. Zde si objednávky postupně převezmou roboti, kteří je obratem vyřídí.
Zpět do systému se vrací xml soubor s informací o objednaném množství a upraví stavy v Pohodě.
U jednoho dodavatele se nám nepovedlo vymyslet smysluplné řešení.
Bylo to z důvodu nestability jeho e-shopu, který běží na krabicovém řešení a dalece překračuje jeho možnosti.
I to se stává. Snad někdy v budoucnu tyto problémy dodavatel vyřeší a napojení bude možné.
První typ robota používá RPA (robotická procesní automatizace).
Po získání objednávky otevře prohlížeč, přihlásí se k zákaznickému účtu a objednává jednotlivé položky.
V košíku vybere pouze zboží, které je aktuálně na skladě.
Nakonec projde ostatní kroky košíku a odešle objednávku.
Tento typ robota kombinuje RPA a API e-shopu.
Odešle požadavek přes API e-shopu do ERP dodavatele. Tím získá aktuální skladové zásoby.
V dalším kroku pomocí požadavku API vloží zboží do košíku.
Nakonec “ fyzicky“ projde všechny kroky košíku a zboží objedná.
Třetí typ robota pracuje přímo s API dodavatele.
Získá stavy skladů na různých pobočkách a odešle objednávku.
V tomto případě robot nepracuje s e-shopem, ale pouze s API napojením.
Tuto možnost jsme vybrali, protože je jednodušší a levnější řešit API napojení mimo systém Pohoda.
Jako velkoobchod, nakupují zboží ve velkém množství.
Každá objednávka obsahuje řádově desítky až stovky položek, v některých případech i několikrát denně.
Na krátkém poznávacím hovoru probereme, jestli jsem partner pro vás a máme stejné hodnoty. Poté probereme vše, co vás trápí a najdeme vhodné řešení.
Kapacitu mám momentálně na pár stálých klientů, ale kloudný termín si domluvíme vždy.